14 Aralık 2008 Pazar

14 yıl önce


Kitabın ilk sayfasında sağ üst köşesinde Tüyap '95 yazıyor. Sayfaları sararmış hafif. Biraz önce kütüphaneyi karıştırırken bir göz gezdiriyim dedim. Bir de baktım bazı yerlerin altını çizmişim. İşte sizlerle çizilmiş yerleri paylaşıyorum aşağıda. Bu benim iç yolculuğumda sanırım ilk kitabımdı. Kimbilir nasıl şaşırdıysam o zaman bu cümlelere.
Bugünkü "ben"de halen heyecan veriyor bu cümleler. Yaşanmış 14 yıla bakınca çok daha anlam kazanıyorlar.

"Korkunun olduğu yerde de akıl çalışmıyor. Daha siz henüz gençken korkunun yerine özgürlüğün olduğu bir ortamda yetişmenin yolunu aramalısınız."
"Yaşamak insanın doğru olanı kendi çabasıyla bulmasıdır. Bunu da ancak özgür olduğunuz zaman yapabilirsiniz."
"Özgürlük korkuya, zorlamaya, güvence içinde olacağım diye didinmeye izin vermeyen bir ruhsal durumdur. "
"Birşey olmak istediğimiz andan itibaren özgürlüğümüzü yitiriyoruz."
"Sevmek bir karşılık beklememektir. Sevdiğiniz zaman bir şey verdiğinizi bile düşünmemelisiniz. ancak böyle bir sevgi özgürlükle uzlaşabilir."
"Gerçek yaşam, sevgi dolu olmayı, sessizliğin tadını almış, bol deneyimle yalınlığı biraraya getirmiş olmayı gerektiriyor; önyargıların, korku ve kör inançların, umutların çelmelemediği, berrak, düşünmeye yetenekli bir zihne sahip olmayı gerektiriyor."

2 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

Karman "Özgür" olmak ile ilgili sanırım..İsminden de anlaşıldığı gibi, boşuna verilmemiş sana.. Bazı cümleleri bende hatirladım.. "Birşey olmak istediğimiz andan itibaren özgürlüğümüzü yitiriyoruz." ne anlamlı bir cümle bu.. Uzun uzun düşünmek istiyorum üstüne... Her cümleye bir yazı çıkar sanki...

sevgiler

Primarima dedi ki...

Birşey olmak istediğimiz andan itibaren özgürlüğümüzü yitiriyoruz. ben buna bayıldım bi çizikde benden olsun:)